Onwel door bootbrand Biesbosch blijkt koolmonoxidevergiftiging

Foto: RAV
29 april 2019, 16:24
Verlopen

HANK/BIESBOSCH - Afgelopen zaterdag zijn 7 personen onwel geworden, doordat een brandende barbecue als kachel werd gebruikt in de kajuit van een boot. De boot was gelegen aan de Aakvlaai nabij Hank.

In eerste instantie leek het of de personen door het inademen van rook klachten hadden gekregen. Al snel bleek de oorzaak hiervan een koolmonoxidevergiftiging. “Hierbij beseften ze niet dat dit levensgevaarlijk is in een afgesloten ruimte,” aldus de teamleider van brandweer Made. In eerste instantie werd de brandweer opgeroepen voor het vervoer over het water van de slachtoffers. Dit omdat de melding ‘onwel wording door het inademen van rook’ was. Bij aankomst bleek dit dus koolmonoxidevergiftiging.

De druk van het toerisme in de Biesbosch neemt toe, dit zorgt ook voor meer inzet van de brandweerboot. Niet zozeer voor brand, maar steeds vaker voor dit soort hulpverleningen.

Advertentie

Ook adverteren?

 

Zelf nieuws doorgeven? Tip onze nieuwsredactie.

Stuur jouw persbericht of informatie naar redactie@radioafm.nl