ANBI

Stichting RTV Altena is een ANBI. Radio A-FM en Altena TV zijn merknamen van de stichting. Het fiscaal nummer is 812801350 (RSIN nummer).

Doelstelling van de stichting

De stichting heeft ten doel op onafhankelijke wijze informatie verschaffen aan de inwoners van de gemeente Altena en de directe omgeving op brede maatschappelijke terreinen middels een lokaal toereikend aanbod van de media radio, televisie, internet, smartphone en sociale media.

Beloningsbeleid

De Stichting heeft geen winstoogmerk en beoogt het algemeen nut. Zoals het vrijwilligerssysteem al aangeeft ontvangt niemand op welke wijze dan ook een financiële beloning voor zijn of haar verdiensten. Ook het bestuur ontvangt geen enkele beloning voor haar werkzaamheden. Alle bestuurders kunnen een vergoeding krijgen van de kosten die zij redelijkerwijs hebben gemaakt in de uitoefening van hun functie. De handelingsbevoegdheden van het bestuur zijn van dusdanige aard vastgelegd in de statuten, dat er altijd een meerderheid nodig is om een rechtsgeldige bestuurlijke handeling te kunnen uitvoeren.

Als blijk van waardering en voor het bouwen aan de teamspirit is het de intentie van het bestuur om eens per jaar een informeel moment te plannen. Dit in de vorm van een barbecue of uitje.

Beleidsplan

De stichting stelt zich ten doel, ter uitvoering van de taak van de publieke omroep, bedoeld in artikel 2.61 van de Mediawet, op lokaal niveau een programma voor algemene omroep te verzorgen. Dit doet de stichting met een zo compleet mogelijk media-aanbod en te allen tijde handelend vanuit het oogpunt van de behoeften vanuit de samenleving.

De werving van gelden, naast de gemeentelijke geoormerkte bijdrage, is in de vorm van verkoop van reclames op radio, televisie en online. Het vermogen van de stichting wordt beheerd op een bankrekening bij de Rabobank. Het vermogen wordt ingezet om de continuïteit van de stichting te waarborgen.

Verantwoordingen

De actuele statuten van de stichting zijn opvraagbaar bij de Kamer van Koophandel onder KvK nr. 180 72 382.