REGIO - Om meer inzicht te krijgen in de dienstverlening van Riveer werd tussen augustus en oktober van dit jaar een onderzoek uitgevoerd naar de ervaringen van reizigers van de veerdiensten.
Hiervoor werden Mystery Guests ingezet. In het onderzoek werd gekeken naar de voorbereiding die een reiziger moet nemen voordat hij aan boord stapt alsook naar de boottocht zelf. De beleving van het varen wordt als heel bijzonder ervaren. De reis wordt als comfortabel, kundig en veilig beoordeeld. Ook zijn de gasten positief over de website en vinden ze de Riveer App gebruiksvriendelijk. Het is eenvoudig om een ticket via app of website te kopen. In het rapport wordt ook de punctualiteit, de snelheid en de vriendelijkheid van de medewerkers genoemd.
Om de beleving aan boord nog aangenamer te maken, wordt meer aandacht voor het zogenaamde hostmanship genoemd. Denk bijvoorbeeld aan het begroeten of dag zeggen bij het aan en van boord gaan. Dat is herkenbaar voor de medewerkers omdat er op dat moment vaak veel gebeurd: aan- en afmeren, ticketverkoop en mensen de weg wijzen. Ook zijn er verbetersuggesties voor de website en toegankelijkheid.